Marknad

Igår gick jag upp halv sju för att jag Matilda Carro å Milla skulle dra på marknad i Linköping!
Hämtade Matilda å åkte till stallet. Vi skulle vara där 08.30 så vi kunde åka på en gång. ändå satt vi å väntade i en timme på några andra som skulle åka med å de var dem som hade vägbeskrivning fast den hade dem glömt. Carro körde å jag var kartläsare det gick ju ganska bra att komma fram förutom kostigen vi var tvugna att köra på de sista 2 milen, och att vi körde fel!
Väl där, en liten by mitt i ingen stans, så örnade vi runt på deras marknad. de var väl de vanliga indier med kläder, munkar osv. Fast där sålde de djur också! Höns, gäss, hästar mm. Alla hästar kom i princip från hästhandlare å såg förjävliga ut men ändå söta! Vi fasnade för 3 jätte söta shettisar, 2 valacker å en hingst. Lite senare vart hingsten kvar själv där då några Zigenare köpte de andra 2. Ingen ville ha han så Carro bestämmde sig att om hon fick han för 1000 spänn så tog hon med sig han hem.
Jag fick örna till hästhandlaren å köpslå med han, först ville han ha 2000, sen 1500 men Carro var fast, 1000 spänn å inte mer när han inte gav sig så då sa hon till han att då åker vi då! Och då gick han ner till 1250 å Carro till 1200. Å så blev det, Carro blev med häst av barmhärtighet.
Föresten köpte jag en Jacka också för 180spänn, de e bra å pruta!
  In Flames heter han

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback